blog-article
Svi smo svesni da „u moje vreme“ davno više nije u duhu današnje omladine i mlađih generacija i da ih tom rečenicom nećemo ni motivisati ni naterati da nešto urade. Sasvim je postala popularna opaska na društvenim mrežama da su „tatinih sedamnaest kilometara do škole u dubokom snegu Gugl mape prikazale kao ne više od petsto metara“. I kada su roditelji svesni da su ovakve priče prošle i da njihovo dete neće ni krajičkom uha okrznuti informaciju koju mu tako suvoparno i bez opravdawa nude, zašto onda u nekim slučajevima ostaju „staromodni“?
Ukoliko ste se kao roditelj sada i pronašli, otkrićemo vam kako da se približite svom detetu i ne budete „roditelj bumer“, već roditelj koji razume njihove potrebe i njihovu realnost.
Nije nova informacija kada pročitate da danas svi koristimo internet i da je bez njega naš život nezamisliv. Ali ta informacija se često zanemaruje kada je proces učenja u pitanju. Koliko god koristili internet, društvene mreže, digitalne udžbenike i slično, kada dođe do izrade domaćeg zadatka, učenja za kontrolni ili polaganje prijemnog, svi očekuju da se vratimo u vreme kada sve ove okolnosti u kojima odrastaju današnja deca nisu ni postojale. Sve se svodi samo na knjigu. Šta je onda sa decom koja mogu sate i sate provoditi ispred knjge, jer je roditelj tako rekao, a da u njihovu glavu ne uđe ama baš nijedna informacija? U ovom slučaju, knjiga nije dovoljno dobar alat koji pomaže detetu da nauči gradivo. Tate i mame, kada vam se jedna bušilica pokvari, da li njom i dalje pokušavate da bušite rupu u zidu ili promenite baterije ili čak kupite novu bušilicu? Da li možete krstastim šrafcigerom odvrnuti baš svaki šraf? Kad alat ne valja, menjate ga! Isto tako i vaša deca svoj alat treba da zamene nekim drugim
. Knjiga je važan izvor znanja i informacija potrebnih za obradu teme na času, ali nije jedini i danas, ruku na srce, nije ni omiljeni među decom. Ne bojte se! To što vaše dete ne voli da se druži sa knjigom ne znači nužno da ne voli da druguje s novim informacijama i da je nezainteresovano. Samo nije našlo svoj alat. Dajte mu podršku da istražuje, da se o gradivu izvesti i na drugim mestima, a ne samo u knjizi, podstičite ga pitanjima da samo želi da nađe odgovor, pa će se lakše okrenuti knjizi. Jedan od mogućih načina jeste korišćenje Easy start paketa, gde se gradivo obnavlja i uči kroz pitanja, kao kviz. Ako je kviz novi alat koji vašem detetu odgovara, neka bude tako. Neka uči tako što će samo testirati svoje znanje, a kada je odgovor netačan, neka se snađe i pronađe onaj pravi. Na ovaj način, uz dobar alat, gradivo će duže ostati u glavi, zato što je znanje stečeno voljno, kroz igru i zabavu, a osim toga, dete je ušlo u još jednu fazu – počelo je da uči kako se uči. Tako stečena znanja postaju podrazumevana i neće se desiti da brzo ispare iz glave, kada se kontrolni završi. Ako ni ovaj alat nije idealan, i on se da promeniti. Mislite o tome. Tražite alate.